اندازه گیری دقیق مخازن در کارخانجات شکلات سازی با استفاده از سنسور رادار وگا
نوشته شده توسط : آداک سپهر

در کارخانجات شکلات سازی کیفیت، ایمنی و کارایی در تولید از اولویت بالایی در این صنعت برخوردار است.

شاید بهتر باشد اندکی درباره این صنعت معروف صحبت کنیم. این فرآیند با ذخیره سازی مواد اولیه آغاز می شود. 

به عنوان مثال در ساختار سیلوها برای ذخیره سازی مواد، از مخازن و سیلوهایی از جنس استنلس استیل برای ذخیره سازی پودر شیر و  ترکیبات لاکتوز در نظر گرفته میشود.

در واقع مواد اولیه از این سیلوها برای تهیه شکلات جهت تبدیل و بسته بندی منتقل می شوند. ذخیره شدن در سیلوها درست قبل از اینکه توزین شوند و با سایر اجزای تشکیل دهنده ترکیب شوند، انجام می گیرد.

تجهیزات ابزار دقیق وگا VEGAPLUS 69 برای اندازه گیری دقیق در کارخانجات شکلات سازی

محیط موجود در سیلوها دقیقاً محیط مناسبی برای سنجش سطح نیست. 

دمای داخل آن گاهی بسیار زیاد است. این حالت باعث می شود که  سنسورهای اندازه گیری سطح، ویژگی های خاصی را داشته باشند. 

وقتی سیلوها پر می شوند، در صورت مسدود شدن فیلترها، ممکن است فشار بیش از حد ایجاد شود. 

فرستنده های فشار یا ترنسمیترهای فشار، وگا، مدل VEGABAR82  در این محل نصب شده اند و برای محافظت حداکثری از آنها، از سنسورهای VEGAVIB63  استفاده می شود. 

این وسایل در کنار هم از فشار بیش از حد و پرشدن ظرف (=همان سیلوها) محافظت می کنند. 

علاوه بر این، الزامات و پیش بینی های خاص در مورد محافظت در برابر انتشار گرد و غبار باید رعایت شود. 

هنگام پر کردن سیلوها با کمک هوای فشرده شده، پودر شیر یا لاکتوز به صورت حرکت چرخشی حرکت می کنند. سپس این مواد بسیار ریز در همه موقعیت ها و مکان ها، حتی روی ابزارهای اندازه گیری پراکنده می شوند. 

اندازه گیری دقیق سطح با وجود این شرایط کاملاً ضروری است. اخیراً، برای اندازه گیری سطح از یک سنسور مبتنی بر فناوری مایکروویو هدایت شده استفاده شده بود. 

برای شناسایی نقطه ای سطح یعنی محافظت در برابر پر شدن سیلو، این شرکت از یک روش سنجش سطح مبتنی بر اندازه گیری خازنی استفاده کرده است. 

سرانجام سیلوهای جدید نصب شدند و این در حالی بود که کارخانه شکلات سازی به دنبال یک راه حل پیشرفته برای اندازه گیری سطح بود.

 

مقادیر اندازه گیری قابل اطمینان با تجهیزات ابزار دقیق وگا VEGAPULS 69

هنگامی که VEGA سنسور سطح راداری را برای اندازه گیری مواد جامد فله ای، محصول VEGAPULS69  که در سال 2016 به بازار عرضه شد را توصیه کرد، تولید کننده شکلات Waldenbuch از نتایج دقیق تر این اندازه گیری و منحنی های واضح، حاصل از انعکاس سطح، بسیار شگفت زده شد.

این سنسور راداری غیر تماسی در فرکانس بسیار بالای 80 گیگاهرتز کار می کند.

تأثیر مستقیم این فرکانس اندازه گیری بالاتر: به جای 10 درجه، آنتن DN80  ، زاویه پرتو فقط 3 درجه را ایجاد می کند.

در نتیجه، تمرکز، بسیار محدودتر و بیشتر است و می توان با اطمینان بیشتری، محیط را با ویژگی های بازتابندگی ضعیف تشخیص داد.

علاوه بر این، دستگاه هرگز تحت تأثیر تجمع، گرد و غبار یا تاسیسات داخلی مخزن قرار نمی گیرد.

به واسطه تمرکز خوب و دامنه دینامیکی زیاد در تجهیزات ابزار دقیق VEGAPULS69، جهت اندازه گیری سطح مواد جامد، برای ترکیباتی که انعکاس ضعیفی دارند،

حتی در فواصل تا 120 متر، به راحتی سیگنال ها تشخیص داده می شوند.

اگرچه سیلوهای با ارتفاع 11 متر در RITTER SPORT خیلی زیاد نیستند، محدوده اسمی حسگرها، بیانگر عملکرد فوق العاده این فناوری برای اندازه گیری است.

روند اندازه گیری سطح نیز بسیار سریع است: زمان چرخه اندازه گیری، کمتر از یک ثانیه، با دقت 2 ± میلی متر، است.

فلنج انتخاب شده به یک نگهدارنده چرخشی از جنس فولاد ضد زنگ با کیفیت بالا مجهز است و اجازه می دهد سنسور و آنتن در محدوده 10± درجه، بهینه شوند. 

کاربران، به ویژه از کاربردهای توسعه یافته توسط VEGA بهره مند هستند؛ تجهیزاتی که می توانند برای تنظیم زاویه شیب برای نصب بهینه دستگاه اندازه گیری استفاده شوند. 

فقط داده های سیلو باید وارد شوند: سپس اپلیکیشن به طور خودکار، زاویه شیب صحیح را محاسبه می کند. 

پس از آن، تلفن هوشمند یا لپتاپ به سادگی روی دستگاه قرار می گیرد. این صفحه نمایش به کاربران این امکان را می دهد تا حسگر راداری را به راحتی و با کمک نگهدارنده چرخان، تراز کنند.

این اتصال، آنتن را از هرگونه رسوب و جرم پاک می کند، اگرچه VEGAPULS69 ، به دلیل حساسیت کم در برابر تجمع، به طور کلی، اندازه گیری های قابل اطمینان را حتی در صورت پوشیده شدن سطوح با رسوبات و گرد و غبار سنگین، انجام می دهد.

 برای اندازه گیری دقیق در کارخانجات شکلات سازی VEGAPULS69

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ارخانه شکلات سازی ، راهکار تنظیم گزینه های مربوط به سنسور را با نمایشگر و ماژول تنظیم PLICSCOM از طریق بلوتوث و به شیوه های هوشمند پیدا کرد. 

PLICSCOM برای نشان دادن مقدار اندازه گیری شده، تنظیم و تشخیص، مستقیماً روی سنسور استفاده می شود و برای همه ابزارهای اندازه گیری VEGA یکسان است. 

اکنون عملکرد بلوتوث، امکان تنظیم بی سیم حسگر را از فاصله تقریبی 25 متر فراهم می کند. با یک تلفن هوشمند یا رایانه لوحی به راحتی می توان به عملکردهای سنسور راداری دسترسی داشت.

Source

 





:: برچسب‌ها: ترانسمیتر سطح رادار , وگا پالس 69 , وگا رادار , لول ترانسمیتر سطح , ترانسمیتر رادار69 , مخزن شکلات , مخزن پودر شیر , VEGAPULS ,
:: بازدید از این مطلب : 228
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 24 آبان 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید

/weblog/file/img/m.jpg
جواد پیشتازی در تاریخ : 1402/12/15/2 - - گفته است :

ترانسمیتر سطح راداری به‌عنوان یکی از تجهیزات ابزاردقیق، برای اندازه‌گیری سطح به‌کار می‌روند. اصول کار ترانسمیترهای راداری مشابه با روش اولتراسونیک است، با این تفاوت که موج اولتراسونیک به شدت به شرایط محیطی که از آن عبور می‌کند، وابسته است و سرعت‌های متفاوتی دارد. اما در رادارها، سرعت موج الکترومغناطیسی به ثابت دی‌الکتریکی سیال وابسته است. این ثابت یکی از خصوصیات ذاتی سیال است و کمتر تحت تأثیر عواملی مانند تغییرات دمایی و غیره قرار می‌گیرد.


/weblog/file/img/m.jpg
تینا در تاریخ : 1402/12/15/2 - - گفته است :

در صنایع مختلف از جمله نفت و گاز، شیمیایی و صنایع پتروشیمی، اندازه‌گیری دقیق سطح مخازن و تانک‌ها از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. از آنجایی که دقت و صحت در اندازه‌گیری میزان مایعات، اسیدها، یا غیره درون این مخازن امری حیاتی است، استفاده از تکنولوژی‌های پیشرفته و دقیق اجتناب‌ناپذیر است. یکی از تکنولوژی‌هایی که به عنوان راه حلی کارآمد در این زمینه مورد استفاده قرار می‌گیرد، سطح سنج راداری است.



نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: